'Backpackers op wieltjes' goes Indonesia!

21 juli 2018 - Jakarta, Indonesië

Na weken uitkijken naar de vakantie -en de voorbereiding die maanden geleden al begon- was het afgelopen donderdag zover. Om 19.10 uur vertrekken we met Turkish Airlines vanaf Dusseldorf, via Istanbul, naar Jakarta waar onze rondreis door Indonesië begint!

Onze spullen voor de komende 4 weken passen weer in de 3 reistassen op wieltjes. Ze wegen bij elkaar 37 kg, goede prestatie weer, zeker wanneer je bedenkt dat we 120 kg mee mogen nemen.

Het is onze eerste keer dat we met Turkish Airlines reizen. De voorgaande keren naar Azië vlogen we met Emirates en we zijn dan ook erg benieuwd naar Turkish Airlines. Het bevalt ons goed! Het is altijd fijn dat er met lange afstandvluchten wat extra's voor de kinderen is. In dit geval krijgen ze naast een flesje chocomel bij het opstijgen een tasje met speeltjes en een vliegeniersmuts (waar Stijn de halve vlucht mee op heeft gezeten), helemaal leuk! Onze vlucht naar Istanbul duurt 3 uur en een kwartier, die naar Jakarta een kleine 12 uur.

Na een soepele reis stappen we nog enigszins fit, 's avonds om 19.00 uur, de aankomsthal uit de kleffe hitte in. Het voor ons inmiddels bekende gevoel geeft aan dat de vakantie begonnen is!

De eerste 2 nachten verblijven we in Jakarta, even acclimatiseren voor we onze reis vervolgen naar Yogyakarta, 506 km verderop. Jakarta is zoals bijna iedereen zegt: 'een plek om snel weer weg te zijn'. Het is een drukke hoofdstad, waar in tegenstelling tot Bangkok of Hanoi, weinig te beleven is. De smog ligt als een dikke deken over de stad. We zijn er maar één dag, dus verliezen we hier gelukkig maar weinig tijd.

Zaterdag vullen we met de aanschaf van een simkaart, kopen we treinkaartjes voor de reis naar Yogyakarta, lopen we langs het Nationaal monument en zwemmen we met de kinderen. 's Avonds eten we, voor de 2e keer op rij, heerlijk bij een restaurant naast het hotel.

De mensen zijn hier overigens ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Iedere keer dat we (een beetje) dwaas om ons heen staan te kijken worden we te hulp geschoten. Fijn om ons op die manier snel op ons gemak te gaan voelen. Op naar een mooie reis!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk:
    22 juli 2018
    Joh zijn jullie via Goes gegaan😂