Eksekutif naar Yogyakarta

22 juli 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Na één dag en twee nachten vertrekken we uit de kleurloze hoofdstad van Indonesië. Met onze treinkaartjes paraat stappen we om 07.30 uur treinstation 'Gambir' in Jakarta binnen. Je doet hier, wegens de grote verkeersdrukte, lang over korte afstanden, vandaar dat we ruim tevoren zijn vertrokken en op ons gemak het juiste perron kunnen zoeken. Het is hier net anders dan bij ons. De spoorwegmaatschappijen hebben hun eigen spoor, maar na kort zoeken (het heeft meer weg van verdwaasd om ons heen kijken) vinden we ons perron en wachten we tot de trein arriveert.

Om 08.30 uur vertrekt onze 'Eksekutif' trein naar Yogyakarta. De treinreis, één van de meest populaire routes door Java, duurt bij elkaar een kleine 8 uur en voert ons door het mooie landschap van dit eiland. Oké, de werkelijkheid is dat ik door mijn jetlag zeker 50% van de reis met gesloten ogen doe, maar inderdaad, het landschap is erg mooi en een zeer aangename verandering na Jakarta. Teunis leest, de kinderen vermaken zich op hun tablet en zo komen we onze tijd in deze vrieskist wel door. Want  brrrrr, wat zijn die Aziatische treinen toch enorm koud!

Als we om 16.30 uur aankomen in Yogyakarta hebben we nog een taxirit van een half uur voor de boeg; onze homestay ligt buiten de drukke stad.

Astuti Gallery Homestay is onze accommodatie voor de komende vier nachten en is prachtig aangelegd. Het is erg kleinschalig en de huisjes liggen in een super mooie tuin met een heerlijk zwembad. Bij aankomst schemert het al, maar dat hindert de kinderen niet om een duik in het zwembad te nemen, terwijl wij genieten van de eerste* biertjes van deze vakantie. Proost! Genieten dit!!!

*alchohol mag in Indonesië bijna nergens meer verkocht worden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjo:
    31 juli 2018
    Blijft leuk om jullie reis 'mee te maken'. Je schrijft heel boeiend altijd!