Heading Home

14 augustus 2018 - Jakarta, Indonesië

Maandag 13 augustus

Het is zover! De reis terug naar huis gaat beginnen. Om 10.50 uur hebben we afgesproken met Agus om ons naar de luchthaven van Bali te brengen. Hij verwacht dat we er, afhankelijk van de verkeersdrukte, een uurtje over doen. Om 13.50 uur vliegen we naar Jakarta, dus het lijkt ons een prima tijd.

De badkleding is al ingepakt, maar het is zulk lekker weer dat we nog wel een verfrissende duik kunnen gebruiken. We zitten zo privé dat we besluiten in ons blootje het zwembad in te plonsen. De kinderen vinden het een hele belevenis, haha. Twintig minuten eerder dan gepland staat Agus al voor de deur. Ik heb me toevallig net 5 minuten geleden van het ligbed gehesen en aangekleed en we zijn klaar, dus het komt eigenlijk prima uit.

Het blijkt onverwacht heel rustig op de weg en 20 minuten later staan we al op het vliegveld. Ach, beter te vroeg dan te laat, zullen we maar zeggen.

Het inchecken verloopt voorspoedig en tegen 11.00 uur lopen we al richting de 2e securitycheck. Bij de vorige binnenlandse vlucht verbaasden we ons erover dat we liters water mee konden nemen in onze handbagage. Deze keer proberen we het met zes flessen Bintang, het is toch zonde om het achter te laten in onze villa ;-)

Tot mijn grote verbazing moest ik bij de eerste securitycheck een plastic flesje zand, dat we van het strand mee hebben genomen, tevoorschijn toveren en werd mij verteld dat dit enkel mag worden vervoerd in de ruimbagage (daar waar het ook in zat). Nog groter is dus mijn verbazing als blijkt dat we zonder moeite zes! flessen bier in onze handbagage 'meesmokkelen'. Ik heb er gewoon lol om!

De lol verdwijnt snel als we zien dat onze vlucht vertraging heeft, het is maar drie kwartier, maar doordat we zo vreselijk vroeg op de luchthaven zijn hebben we best een aardige zit voor de boeg. De 3 kwartier worden 3,5 uur, waarvan we er 2 in een bloedje heet vliegtuig zitten dat de eerste keer zijn opstijgpoging afbreekt. De piloot laat ons weten dat het vliegtuig bij een 2e poging wel in orde is... Fijn!

Ondanks dat het een prima vlucht is ben ik blij dat we anderhalf uur later veilig landen op Java.

Op naar het hotel!

Dinsdag 14 augustus

We hebben goed geslapen. Het hotel waar we verblijven is een, voor ons doen, luxe hotel. We hebben hier voor het eerst deze vakantie een douche waar een fatsoenlijke straal uitkomt en we douchen zelfs allemaal warm ;-).

We doen het rustig aan vanochtend. Na het ontbijt gaan we nog even naar de kamer en wanneer de kinderen vervelend dreigen te worden besluiten we naar het zwembad te gaan. Tussen het zwemmen door checken we uit en blijven bij het zwembad tot de kinderen het zat zijn. Het is inmiddels 15.00 uur en we hebben nog twee uur te overbruggen tot onze shuttlebus richting de luchthaven vertrekt.

Na twee uur hangen in de lobby gaan we dan eindelijk naar het vliegveld. Op de dag van vertrek wil je toch eigenlijk het liefst meteen naar huis.

Onze vlucht richting Istanbul vertrekt om 21.00 uur en duurt iets meer dan 11 uur. In Istanbul stappen we na twee uurtjes weer in het vliegtuig voor het laatste stukje naar huis. We hebben prima vluchten en landen om 09.20 uur weer veilig op Dusseldorf. Een hele trip weer, maar heel erg goed te doen!

Terwijl ik dit typ zit ik thuis op de bank. We kijken terug op weer een mooie reis, weer een land dat we mogen toevoegen aan het lijstje. We hebben 2100 kilometer overbrugd per trein, boot, taxi en vliegtuig in Indonesië. In totaal hebben we zelfs 25.300 kilometer afgelegd tijdens onze reis. Wat hebben we gave dingen gedaan en we hebben weer met volle teugen genoten!!!

En nu: home sweet home!

1. Monique Elling:
    16 augustus 2018
    Leuk om zo mee te hebben kunnen lezen met jullie avonturen!! Geniet nog even van jullie laatste paar vrije dagen en tot snel!
  2. Marjo:
    16 augustus 2018
    Bij het lezen van jullie zwemfestijn in je blootje, kon ik een brede glimlach niet onderdrukken. Volgend jaar een nudisten reisje? 😂
    Maar al verder lezend, ben ik toch ontzettend dankbaar, dat ik sommige dingen pas achteraf verneem..... De halfzachte start van het vliegtuig (vanwege welke oorzaak dan ook), met daarna de mededeling van de piloot, zou mij ernstig zorgen hebben gebaard, wanneer ik daar op dat moment van op de hoogte was. Gelukkig zijn jullie veilig thuis, en kunnen jullie terugkijken op een geweldige reis.