Meet the Flintstones

7 augustus 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

Dinsdag 7 augustus

Vandaag gaan we met een buggy (zo'n golfkarretje) het eiland verkennen. Ik zag ze gisteren staan en aangezien we geen scooters (motoren volgens de Nederlandse maatstaven) willen huren is dit een uitstekend alternatief!

Eerst nog even lekker ontbijten met onze voetjes in het zand.

Om 09.00 uur halen we de buggy op en vertrekken we, gewapend met de kaart van het eiland en Google maps, naar de eerste highlight. Terwijl we wegrijden voelen we ons net de Flintstones. We vinden het zelf erg vermakelijk, Teunis roept nog net geen 'Yabba Dabba Doooooo', maar toetert iedere keer als vooraankondiging dat we met ons gevaarte de hoek om komen. Dat doen de pick ups hier ook en het is met al die scooters hier wel zo veilig.

We rijden van Mushroom Beach (waar ons hutje staat), naar Sunset Beach en vervolgens naar Devil's Tear. Devil's Tear is een grote klif waar bij vloed de golven op de rotsen breken en het water tot wel 10 meter opspat. Het is gaaf om te zien, al valt het niet mee om foto's te maken zonder Chinezen erop. Als je van Chinezen houdt moet je beslist naar Bali!

We vervolgen onze tour naar Dream Beach. Dream Beach is echt een super mooi strandje dat tussen twee rotspartijen in ligt. De zee is er rustig en terwijl je loopt zakken je voeten weg in het witte, poederachtige zand. Bijkomend voordeel is dat de Chinezen hier vanaf de trap hun fotoshoots doen, maar het strand niet betreden. Bij één van de strandbarretjes (er zijn er hier drie) strijken we neer en bestellen een verfrissende fruitbowl met muesli en yoghurt. Perfect dit! De zon breekt door en we hebben een mooi uitzicht op het rustige strand. Wat wil een mens nog meer?

Onderweg naar Mangrove Point passeren we de bekende Yellow Suspension Bridge die de eilanden Nusa Lembongan en Nusa Ceningan aan elkaar verbindt. Even wat fotootjes en bijna een ijsje voor Teunis en de kinderen (ik weiger omgerekend € 3,- neer te leggen per een nep-magnum waar ze op andere plekken tussen de €0,30 en € 0,90 per stuk kosten) en Fred kruipt weer achter het stuur. En doorrrrr.....

We lunchen bij een beachbar op Mangrove Point. Het is een bar aan het strand die je op de plaatjes terugziet met schommels en hangmatten op het strand en mooi meubilair in het restaurantgedeelte. Nusa Lembongan is écht een leuk en mooi eiland.

Na de lunch pingelen we met een vrouwtje over een boottochtje door het Mangrovebos en even later dobberen we met een bootje door het mangrovebos. Mooi, maar na een half uurtje met de brandende zon in je nek is het ook weer heel mooi om in de Flintstonemobiel te stappen en lichte verkoeling te krijgen door een briesje.

We dwalen nog wat rond op het eiland. Sarah zit voorin naast Teunis en navigeert met Google maps als de beste, maar we vinden het strandje dat we zoeken niet. Geen probleem! We zijn het eiland rond, hebben gedaan wat we wilden en besluiten lekker terug te gaan naar ons eigen strand.

's Avonds eten we bij onze eigen accommodatie (terwijl we worden ondergescheten door een vogel). We vinden dit eigenlijk wel het leukste tentje aan het strand :-)