'New York - New York'

20 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

Eindelijk is het dan zover. Al jaren staat deze stad hoog op mijn 'lijstje' en vandaag vliegen we dan eindelijk naar New York!!!

We hebben gisteravond de wekker om 05.45 uur gezet en zoals altijd wanneer we in de vroege ochtend vertrekken zijn we eerder wakker dan de wekker. Oké, op die keer naar Gambia na, bijna elf jaar geleden. Toen niet! Maar ook toen waren we gelukkig nog op tijd.

We springen nog snel onder de douche, pakken de gesmeerde broodjes uit de koelkast om vervolgens als dieven in de nacht te vertrekken. Mijn moeder en de kinderen slapen nog lekker.

Eenmaal in de auto de route naar de parking ingesteld besef ik me nog voor we de straat uit zijn dat er iets niet klopt. 'Brussels International Airport' ligt op anderhalf uur rijden van Lekkerkerk en volgens de navigatie ligt de parking 217 kilometer en een hele dikke twee uur rijden verderop. Ik heb er niet lang voor nodig om erachter te komen dat ik een parkeerplaats heb gereserveerd bij de verkeerde luchthaven! Kak!!! Het kan de beste natuurlijk overkomen, maar echt handig is het niet. Gelukkig komen we er nu achter en niet pas als we op veertig minuten rijden van het juiste vliegveld op een parking met een glazige blik vragen om een shuttle naar Brussel Airport.

Onderweg regel ik snel een andere parkeerplaats. Die bij Charleroi kan ik niet meer annuleren, dus dat verlies nemen we maar voor lief.

Bij aankomst staat de shuttlebus al klaar en om 08.30 uur staan we ingecheckt en al op de luchthaven. Eerst maar eens een Starbucks voor 'Rebecu en Tenis'. Ik hou ervan!

We reizen via Toronto waar we een overstap van zes uur hebben. Het controle- en douanespectakel duurt hier twee uur (niet overdreven!). Twee stempels in ons Paspoort, een licht overlopende blaas en een hilarische boevenfoto van onszelf verder zetten we voet op Canadees grondgebied. De eerste 8,5 uur vliegen zitten erop en met een vlucht van nog maar 1,5 uur in het vooruitzicht is het wachten echt niet erg.

Terwijl ik dit schrijf zendt mijn biologische klok signalen naar mijn oogleden en laat me voelen dat het 03.50 uur is. De werkelijke tijd is zes uur eerder. Het is 21.50 uur en we zitten op de luchthaven van Newark te wachten op de shuttlebus die ons naar het hotel zal brengen.

Het avontuur gaat beginnen: New York, the Big Apple, the city that never sleeps!!! Here we come!

1. Marjo:
    21 oktober 2018
    Hahahaha wat een verhaal van die verkeerde luchthaven. (Eigenlijk niks voor jou). Nu lekker gaan genieten en nergens meer aan denken. Xx
  2. Bart:
    21 oktober 2018
    Leuke pasfoto's :-)
    Iets voor de OV kaart......
    Geniet er van