Ultiem genieten van ons laatste dagje strand op Nusa Lembongan

9 augustus 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

Donderdag 9 augustus

Vandaag is onze laatste dag op dit heerlijke eiland en we hebben gisteren min of meer al besloten dat we die doorbrengen bij een beachclub op Mushroom Beach. We betalen een heuse 50.000 roepia (omgerekend € 3,-) per bed en strijken om 10.00 uur al neer op ons superrelaxte strandbed met lekker dik matras (dus geen houten kont na een half uur). De kinderen duiken meteen in de infinitypool. De lucht vandaag strak blauw en het is hier lekker rustig, ik denk dat we de dag wel doorkomen zo!

We luieren lekker, plonsen af en toe bij de kinderen in het zwembad.  's Middags lunchen we, drie keer vallen verderop, bij MolaMola House en worden opnieuw opgeschrikt door een aardbeving, niet heel heftig, maar toch. In eerste instantie denk ik dat een hond tegen mijn stoel loopt te duwen, maar terwijl ik kijk besef ik dat het een aardbeving is. We roepen Stijn terug van het strand, maar het is gelukkig alweer voorbij. Wat het natuurgeweld aangaat zijn we blij dat we over een paar dagen terugvliegen naar huis. Hier gaat het leven gewoon door alsof er niets gebeurd is.

Na de lunch duiken we weer op onze bedjes en de kinderen spelen in het zwembad verder waar ze gebleven waren. Tegen 17.30 uur pakken we onze spullen bij elkaar, scoren twee Bintangs, voor de kinderen een ijsje en zoeken een lekker plekje om van daaruit naar de zonsondergang te kijken. Het is nu rustig op het strand, de bootjes met dag-chinezen zijn weg (dáháág Chinezen!), hier en daar loopt nog een verdwaalde Chinees en verder zijn er nog wat 'gewone' toeristen. Het is zo'n dag waarvan je wil dat 'ie nooit om gaat.

We zien de lucht verkleuren en de zon langzaam in de zee zakken. Wat een mooie afsluiting van onze dagen op Nusa Lembongan, het pareltje tussen Bali en Lombok in.