Back to Bangkok and Happy Birthday on Khao San Road

4 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Het zit er echt bijna op. Vier mooie weken zijn bijna voorbij. Vanuit Bangkok gerekend (uit en thuis) hebben we 3563 kilometer gereisd en vanuit Doetinchem gerekend hebben we zelfs 21.771 kilometer overbrugd. Wat hebben we weer een gave reis gemaakt. De uitspraak 'time flies when you're having fun' komt niet zomaar ergens vandaan. En toch, als we de reis versneld opnieuw afspelen, lijkt het echt lang geleden dat we van Bangkok door reisden naar Hanoi in Vietnam. Dat ons avontuur, in het voor ons nog onbekende land, begon. Wat hebben we mooie dingen gedaan.

Vanuit het vliegtuig, op anderhalf uur vliegen van Dusseldorf, schrijf ik het laatste blog van deze vakantie.

Op woensdag 2 augustus zijn we 's morgens op tijd vertrokken met de boot vanuit Koh Samet om de bus naar Bangkok te pakken. We zijn rond 15.30 uur in ons hotel en mikken snel de spullen op onze kamer. We hebben haast om op Khao San Road te komen, het backpackers Mekka van Bangkok en misschien zelfs wel van heel Thailand. Het is een plek waar veel avonturen beginnen en eindigen, een buurt met bijna net zoveel massageshops als toeristen. Ondanks of misschien wel juist door de drukte, met aan ieder pand de schreeuwerige neon reclames en overal straatverkopers, is deze plek zo ontzettend relaxed!

Ik ben donderdag jarig en de kinderen willen nog wat voor mijn verjaardag kopen. We lopen wat rond op, drinken wat, eten wat, brengen onze was weg, de kinderen scoren nog verjaardagscadeautjes en ondertussen genieten we van het sfeertje en de talloze tuk tuk's die nog meer kleur geven aan de buurt.

We hebben allemaal nog een persoonlijke Bangkok 'mini' wishlist om de vakantie helemaal compleet te laten eindigen. Teunis wil nog naar een tempel, de kinderen willen nog in een tuk tuk rijden, we willen allemaal nog wel een massage, mijn voeten hebben na 4 weken slippers en vieze straten écht nog een beurt nodig én ik wil echt nog graag een lekkere 'mango sticky rice' op straat eten. Er moet nog gezwommen worden en er moet nog jacht worden gemaakt op 'hele coole' fidget spinners. O ja, laten we de tosti's van de 7eleven niet vergeten, Teunis en de kinderen zijn er dol op. Wat een wensen. En we hebben nog 24 uur ;-)

Geloof het of niet, de wish list is in zijn volledigheid afgewerkt! Zonder stress! Nadat ik 's morgens verwend ben op mijn verjaardag met mooie spulletjes uit Vietnam en Thailand gaan we rustig ontbijten. Daarna nemen we een massage. Ik kies voor de Thaise massage (en wat was deze goed!), Sarah voor een oliemassage en Teunis en Stijn gaan voor de voetmassage. Een beter begin van de dag is er niet eigenlijk. In rustig tempo doen we die dag de dingen die we nog graag willen doen, van tempel tot tosti, van foodscrub tot mango sticky rice.

's Avonds slapen de kinderen nog even en om 23.00 uur vertrekken we richting de luchthaven.  Om 02.40 uur vertrekt het vliegtuig.

Wat een heerlijke vakantie weer! Onze reislust is nog verder aangewakkerd en tegelijk met het nagenieten kan het dromen beginnen...

1. Marjo:
    4 augustus 2017
    Echt leuk om te lezen dat de vakantie geslaagd is geweest. Wel ben ik zoals altijd, blij dat jullie weet veilig thuis zijn. Vanaf zondag is de beurt aan mij en kan ik de kinderen lekker verwennen!