Bamboo Raften op de Mae Taeng River

31 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar een hoger gelegen plek in de provincie Chiang Mai om er te gaan bamboe raften. Het woord bamboo raften klinkt overigens actiever dan dat het is, want in werkelijkheid kabbel je rustig de rivier af op een bamboe vlot.

Ik had één en ander uitgezocht via internet en bij de receptie om een Songthaew gevraagd. De taxichauffeur kende een plek waar je kon bamboo raften, zonder dat je een complete dagtrip hoefde te boeken. Ik geloofde hem! What was I thinking?!? Natuurlijk was zijn plek niet beter, maar zijn commissie hoger ;-)

We werden afgezet bij een gigantisch toeristisch punt, waar dansende olifanten, bijeengebrachte bergvolkeren (een beetje het idee van de Indianen met hun panfluit voor de plaatselijke Hema) en bamboo rafting bijelkaar komen. Een beetje een deceptie dit. We nemen ons voor om er hoe dan ook van te genieten.

Eenmaal op ons vlot drijven we rustig de Mae Taeng rivier af. De 'kapitein' van ons vlot vertelt ons in zijn beste Engels wat we allemaal zien: 'Papaya!' 'Elephants' 'Banana!' 'Elephant baby in (wijst naar buik)!'  Het is wel erg leuk om op deze manier weer een stukje Thailand te zien dat we nog niet eerder gezien hebben en het zeer gebrekkige Engels van de kapitein maakt het extra leuk. Na 40 minuten en 4 km gedreven te hebben zetten we weer voet aan wal en worden we opgewacht door onze chauffeur om terug te gaan richting het hotel. Of we echt niet nog even langs de longnecks willen? We kiezen ervoor om lekker te plonzen in het zwembad!

's Avonds zijn we naar de Sunday Nightmarket geweest.  Om 18.00 uur valt deze markt volledig stil en blijft iedereen staan, terwijl het volkslied uit de luidsprekers schalt. De markt zelf was vooral erg druk. Voetje voor voetje beweeg je je voort en zelfs dan heb ik het tempo overdreven. Voor we naar het hotel teruggaan shoppen we wat biertjes, een ijsje voor de kinderen en een zak chips bij de inmiddels weer volledig vertrouwde 7eleven.