Koh Phi Phi, een paradijs op aarde

10 augustus 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Zaterdagochtend hebben we onze wekker om 06.30 gezet, zodat we na het ontbijt direct door konden naar de pier om de boot naar Koh Phi Phi te nemen.

Na een boottocht van 2 uur komen we aan op Koh Phi Phi. Aan de kade staat een Thaise man met een bordje 'Viking Nature Resort' in zijn hand. Dat is voor ons! Omdat je over land nauwelijks bij ons resort kunt komen en Phi Phi ook autoluw is worden we per longtailboat gebracht. Het is gek, maar het moment dat we voet aan land zetten voelde het eiland direct goed.

Na een boottochtje van een minuut of tien zien we op afstand de letters 'V I K I N G' aan de kant oprijzen. Daar moet het zijn! De longtailboat vermindert snelheid en we varen in rustiger tempo richting een prachtig, wit, door groen omgeven strandje. Het blauwe zeewater en de zon maken het beeld compleet. Wat is het hier moooooi!!!!!

Doordat de longtailboat op het strand voor anker gaat stap je vanuit de boot direct in de zee. De tassen worden door het personeel op hun schouders gehesen naar de receptie gebracht. De receptie en het restaurant is met riet overkapt en aan de voorkant volledig open. De donkerhouten Thaise inrichting past hier perfect.

Bij ontvangst krijgen we een verkoelende en frisse (niet lekker smakende) soda aangeboden. We voelen ons welkom!

Ondanks dat we vroeg zijn is onze kamer al klaar en de koffersjouwers nemen onze tassen weer op hun nek om ons voor te gaan naar onze kamer.

'Onze kamer' blijkt al snel een totaal verkeerde woordkeuze, want nadat we het bosachtige pad via keien en boomstronken omhoog hebben gevolgd komen we aan bij een werkelijk prachtige boomhut! De tassen staan inmiddels binnen en wij kijken onze ogen uit. Wat een fantastisch mooie accommodatie! De hut bestaat uit een grote slaapkamer met 2 tweepersoonsbedden met klamboe, via een achter uitgang kom je bij een halletje dat je naar het toilet leidt en vervolgens de keuze geeft om door het schelpengordijn naar buiten te lopen of naar de douche te gaan.

De veranda is gigantisch groot. De hut is echt op een boom gebouwd en op verschillende plaatsen groeit de boom door de veranda. We hebben naast grote teakhouten banken en een tafel 2 heerlijke hangmatten die indirect uitzicht bieden op zee.

Zodra we in het restaurant beneden met onze voeten in het poederachtige witte zand woelen en proosten met een Chang bier weten we het zeker: Twee nachten in dit prachtige paradijs is tekort! Bij de receptie vraagt Teunis snel of we ons verblijf met 2 nachten kunnen verlengen en alsof het zo moest zijn is het het mogelijk om totaal 4 nachten in 'onze' boomhut te blijven. Zó relaxed!

De dagen die volgen zijn als één te beschrijven. In de ochtend staan we op en laten ons verwennen door een overheerlijk ontbijt, dat extra lekker smaakt, omdat we dit met onze voeten in het zand op enkele meters van de Andamanse zee kunnen eten. Wat een geluksvogels zijn we!

Na het ontbijt maken we ons rustig op voor het strand en strijken dan met onze doeken neer op het werkelijk schitterende strand. Als je hier bent heb je echt niets meer nodig. We leven van ontbijt, naar lunch, naar avondeten, drinken tussendoor water, fruitshakes en Chang bier. Tussendoor wordt er gezwommen, gesnorkeld, schelpen gezocht, met poesjes gespeeld en lopen we af en toe via het (gedeeltelijk jungleachtige) pad naar het nabij gelegen Tonsai Village. Vier dagen lang hetzelfde ongedwongen en ontspannen ritme van het leven op Phi Phi.

De tijd vliegt voorbij, we genieten met volle teugen. Overdag op het strand en 's avonds als de kinderen slapen lezen we in onze hangmatten. Wat een leven!

Na 4 dagen maximaal genieten vertrekken we met de boot terug naar Ao Nang om de volgende dag naar Bangkok te vliegen.

1. Marjo:
    13 augustus 2016
    Echt zo mooi daar. Vanavond nog 1x slapen in Bangkok en morgennacht vliegen jullie terug, na een geweldige reis. Geniet nog van deze dagen.
    Xxxx